Utbildningsaktiviteter

En ny säsong står för dörren. Nya minnen, nya bra slag och nya trevliga golfrundor skall skapas. Precis som alla andra golfklubbar i Sverige har vi som jobbar med utbildning av golfspelare i Årjängs GK höga kvalitetsmål för vår verksamhet. Vi önskar att kunna ge så många som möjligt, största möjliga golfglädje och utveckling genom vårt årliga utbildningsprogram . Ett program som vi för varje år jobbar för att ta till en ny nivå.

För att kunna ge ett bra utbildningsutbud till alla som önskar, väljer vi i år att fördela arbetsuppgifter kopplat till utbildning på fler personer än tidigare. Utbildning är kopplat till fyra olika målgrupper. Dessa är:

1. Juniorer

2. Nya golfspelare (Nybörjare)

3. Etablerade golfspelare

4. Jr-ledar/tränarutbildning.

Juniorer:

Barn och unga är klubbens och Golfsveriges framtid. Här finns de som blir golfspelare och ambassadörer för vår idrott livet ut. Här finns kanske också en och annan kommande elitspelare. Klubbens utbildningsprogram genomförs baserat på Svenska Golfförbundets (SGFs) utvecklingstrappa för unga utövare. Mål för varje träningspass är att alla de barn som deltar i vår verksamhet, skall längta tillbaka till klubben efter varje träning, att de har känt sig sedda och att de utifrån egna ambitioner och förutsättningar blivit lite bättre för varje gång. Klubben har i dag ca 40 barn i regelbunden träning.

Genomförande av juniorträningar: se säsongens schema: www.arjangsgk.se/juniorer

Knattar 6-12 år

Juniorer (från året du fyller 12 år och krav om grönt kort:)

Nya golfspelare:

Årjängs Golfklubbs program för nya golfare, följer riktlinjer från det Svenska Golfförbundet. Ett för året nytt digitalt utbildningsmatreal från SGF, möjliggör att nya golfare får sin teoretiska utbildning via nätet. Klubben kan därför koncentrera sig på den praktiska delen. En spelare från grönt kort när den genomfört allt som behöver göras i den digitala plattformen från SGF och när spelstandard motsvarar handicap 54 över 9 hål. För utbildning/Nybörjarkurser gäller följande:

Genomförande av nybörjarkurs:

Gå till sida om nybörjarkurs via denna länk:

Anmälan och information om kurser:

Anmälan sker till: zandra.nilsson@pgasweden.golf

Information om kurser, lektioner och träningar kommuniceras regelbundet på hemsidan och våra sociala medier.

borjaspela.golf.se

Ansvarig: Zandra Nilsson

Etablerade golfspelare:

Med etablerade golfspelare menar vi de som kommit sig förbi hcp 54 och nybörjarsteget. Här kommer det att finnas möjligheter att ta sin golf till nästa nivå under ledning av Zandra Nilsson. Det kommer att sättas upp ett antal gruppträningar för olika målgrupper och det kommer också att finnas möjlighet till privatlektioner.

Gruppträning

Zandra kommer att genomföra gruppträning för spelare med handicap 36-54 Lördag 1:a juni mellan kl.10:00-12:00. Kostnad 210:-

Utbildning av fler Jr-ledare i klubben.

Bra och utökad verksamhet kräver fler och duktiga Jr-ledare. Klubben jobbar kontinuerligt med att rekrytera och utveckla Jr-ledare/tränare. På så vis kan vi klubben erbjuda god utbildning till en växande grupp barn- och unga. Om du är intresserad av att vara Jr-ledare ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt.

Det genomförs utbildning av vår ideella tränarapparat ett antal gånger/år.

Med önskan om en bra golfsäsong ÅGK

Aktuella datum som är tillgängliga för bokning av lektioner:

18/4 mellan kl.12-16

19/4 mellan kl.12-18

25/4 mellan kl.12-16

26/4 mellan kl.11-17

2 & 3/5 mellan kl.11-16

Gruppträning/tema:

1/5 Puttning 1 tim 300:-/pers kl.10:00

18/5 Chipning 1 tim 300:-/pers kl.14:00

1/6 Träning för spelare med hcp 36-54 kl.10-12, Kostnad 210:-

Vid gruppträning krävs minst fyra deltagare för att de ska genomföras