Hej alla glada golfdamer och välkomna till säsongen 2024!

Här kommer lite datum att hålla koll på:

1:a Maj: Samling på rangen kl.12:00. Träning cirka 2 timmar och vi hoppas kunna spela första Onsdagsgolfen. Mellan kl.14:00-15:30 har vi bokat tid för damgolfen, hål 1-9 slaggolf.

10:e Juni: D50 spelas på Årjängs GK

15:e Juni: Vi bjuder in Forsbackas damer (kommer separat inbjudan)

29:e Juni: Eclectic-tävling (kommer sepaarat inbjudan)

31:a Agusti-1:a September: Solheim Cup (kommer separat inbjudan)

I övrigt har vi många klubbtävlingar och vår egen Onsdagsgolf, seniorerna har Tisdagsgolf och Trivselgolfen anordnas på Måndagar.

Årjängs GK har sin D50+-tävling för alla damer i Värmland 10:e juni. I D50 kan man åka runt och spela varje måndag på Värmlands-banorna. I D50 kan man deltaga från det året man fyller 50. Säsongen börjar på Hammarö GK 6:e Maj.

Damgolfen kommer att vara uppdelad i tre klasser. A-klass (0-28,0), B-klass (28,1-44,9), C-klass (45,0-54)

Anmälan sker i GIT (Min Golf) där man anger tidig eller sen start. Tidig start: kl.15-16:30, Sen start: kl.17:00-18:30 (Glöm inte att skriva i anteckningarna om ni går ut tidigare på dagen).

Startavgift för hela säsongen är 350:- eller 50:-/gång. Swisha till 123-050 99 43

Månadsfinalen spelar vi sista onsdagen i månaden och då är det Texas Scramble vi spelar, ibland med en liten twist. Vi äter mat och umgås och det blir en lite enklare prisutdelning för dagens tävling.

Vi samlar poäng under året och priser delas ut på finalen i höst

Matchspelet kommer att kosta 100:- och den avgiften använder vi till priser

Ni som kan tänka er att gå ut och spela en eller flera rundor med en ny spelare någon gång då och då under säsongen får gärna anmäla detta till info@arjangsgk.se med namn och mobilnummer.