Strategidag

Vad krävs för att leda en hybridoprganisation som Årjängs GK? Hur vill vi utveckla vår klubb de närmaste åren? Var ska vi lägga fokus och hur ska vi gå till väga för att nå våra mål? Det var några av frågorna som behandlades idag när ett drygt 20-tal representanter från styrelsen, kansli, kommitteér, banarbetare, trivselgolf, träning samt ideella krafter samlades på Årjängs Hotell för en strategidag under ledning av Stefan Jansson från Sveriges Golfförbund samt Johanna Ahlin och Sara Tegnér från SISU.

Strategidagen startade med en gemensam frukost i hotellets nyrenoverade och fräscha restaurang och sen var det bara att kicka igång det hela.

Framåt eftermiddagen hade vi fått med oss en hel del nyttig information, tips och riktlinjer för hur vi tillsammans kan lägga upp en långsiktig och hållbar strategi för att utveckla vår klubb och ge både medlemmar och gäster en bra upplevelse. Framför allt fick vi verkligen chansen att spåna idéer och föra diskussioner om vad som bör prioriteras och vad vi önskar att uppnå för resultat. Nu är det bara upp till oss att spinna vidare på det vi har fått med oss från dagen.